tisdag 6 maj 2014

Polis

Polisens lön!
Hörde jag rätt?
Tjänar en polis i ingångslön drygt 21000:- i månaden?
Är detta sant så är det åt helvete tusen gånger om.
Trodde det var synd om sjuksystrarna (vilket det också är).
Men det här är värre......mycket värre!
Ska en människa som offrar sitt eget liv för att skydda mitt (ganska usla) liv
för mindre pengar än vad en vaktmästare som lallar runt i smyg på ett institut?
Jag skulle gladligen ge min nästa löneförhöjning
till en polis om jag visste att den gick just dit.
Detta är fruktansvärt fel!

Varför ska alla vara så giriga?
Varför ser ingen till att detta åtgärdas omedelbart?
Polis,Brandkår,Sjukhus är grundbultarna i vårt samhälle.
Ge dom lön för bövelen!

Och så undrar folk varför dom skjuter så mycket just nu.
För 21000:- skulle inte jag ta några risker om man säger så.
Dessutom så drar väl polisskolan till sig fel elever om det är så här eller?
****************
Det blev inte mer nu......
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!