tisdag 29 augusti 2017

Energi tapp

Har du en kompis eller arbetskamrat som suger energi ur dig?
Jag har båda delarna.

Jag gick nyss till min chef och spydde lite galla över en kollega.
Hon gör inte ett skit på jobbet.
Sitter helt apatisk och längtar härifrån.
Men gör något då!
Har jag lust att skrika ut.
Jag dras ner i skiten med henne.
Hon får mig att tappa motivation och glädje.
Men jag ska inte låta mig dras ner i hennes mörka håla.

Sen när man kommer upp i åren som jag börjar göra.
Så har jag inte vare sig ork eller lust eller tid att umgås med folk
som ger mig något.
Sen spelar det inge som helst roll om det är släkt eller vänner från förr.
Mitt liv är alldeles för dyrbart för att umgås med energi dränerare.
Jag vill ha kvalité på min krets av folk.
Jag fixar och donar gärna hur mycket som helst
Men har du ingen positiv energi och är en mestadels ja-sägare så kan det vara.

Jag har en kompis från förr som jag umgicks med mycket.
Väldigt mycket!
Han gjorde inte mycket mer än var rolig att umgås med.
Till slut så gick det inte mer och jag total tröttnade på honom.
Så jag ringer inte honom eller hälsar på.
När han vill komma så hittar jag alltid på något i sista minuten
för att slippa träffas.
Nu börjar han bli mer och mer ihärdig att träffas.
Men det är kört nu.
Vill inte ha en nostalgisk historia om att det kan bli som förr.
Han är borta för mig.

Jag är inte världens bästa men det hör inte hit.
Jag vet vilka som inte vill umgås med mig.
Och det har jag inga som helst problem med.
Men kom inte till mig och dränera energi.
Vill du ha något av mig så får du ge något.
Alla som vill vara på den nivån är välkomna.
Jag ger alla en chans.
Ta den och du har en kompis för livet kanske.

-Vi borde ta en bärs någon gång.
Den meningen är väl den sämsta som finns i detta ämne.
Vad betyder ens den meningen?
Tänk efter.
Jag får det till att om du tjatar asmycket så kanske jag kan komma
någon gång om du bjuder.
Nej men nej tack!

Jag har lärt mig att ta folk med mycket nypor av salt.
Man säger så för att vara artig och inte stöta sig med folk.
Kan du inte istället säga
Dra åt helvete.
Mycket mer ärligt och uppfriskande.
Jag skulle respektera dig bättre i alla fall.

************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!