måndag 21 augusti 2017

Måndagstankar

Min första arbetsdag efter semestern börjar med att mina kollegor är sjuka.
Allihop!
Det börjar ju bra!
Men det är inte så farligt som det låter.
Vill bara gnälla lite.

Har haft en bra semester även om vi inte haft precis tropisk värme.
Badat väldigt lite och inte suttit ute på kvällen som man brukar göra.
Jobbat mycket med huset och det känns bra.

Vilken orolig period vi är inte i nu.
När ska det kulminera?
Eller är allt överdrivet?
Jag är så blassé på allt skit som jag tycker händer runt omkring.
Kör ner huvudet djupt ner i sanden och tänker att jag och mina nära och kära
klarar oss ju i alla fall.
Orkar inte mer än att klaga då och då.
Varför görs det inget åt det som händer?
Hur många våldtäkter orkar alla med?
Hur mycket skit får alla brottslingar utföra?
När ska alla tröttna på vården?
Skolan?
Allt som är eftersatt i samhället?
Hur länge ska vänstern få hålla på?
Hur länge orkar alla låta nazism få pågå på vara gator och torg?
När ska vi ställa krav på oss och alla invandrare?
När ska makten och eliten få sota för det dom (inte) gör?

Jag har likt många andra skrivit och spytt galla på olika forum på nätet.
Så jag är inte bättre än någon annan.
Mer än att jag försöker skapa opinion.
Jag vill verkligen att folk visar sitt missnöje vid t.ex. nästa val.
Vill att makt och pk-eliten får en riktig pung-spark.
Det måste bli något brutalt uppvaknande för att folk ska fatta vad som händer.
När vi har folk som påstår att Sverige har det bättre än någonsin undrar jag
vilken värld dom lever i.
Tyck då inte synd om tjejen som blir våldtagen för hon har det bättre än någonsin!
Nej Sverige har mycket att jobba med.
Och jag vet att Sverige mår bra på massor av sätt.
Men vi ska sluta slå oss för bröstet och tänka på dom som INTE tycker så.
Varför skapas SD?
Varför skapar vi rasism?
Man föds inte till rasist eller religiös.
Det är något som vi indoktrineras till att bli.
Ni som vill det lyckas ofta!
Grattis!

**************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!