onsdag 2 augusti 2017

Pride

Jag älskar att alla människor hittar sin älskling 
någonstans i någon form.
Tycker att alla får välja sin älskling.
Vem spelar ingen dom helst roll.
Har aldrig haft fobier mot ett kön eller en sexuell läggning.
Växte upp med två bögar våningen ovanför.
Vi skrattade lite åt deras röster. 
Det lät ju roligt med dom feminina rösterna.
Jag har också alltid kunnat skratta åt allt i den här världen.
Humor är en ventil som ska tåla allt.
Det är oerhört lätt att skämta om minoriteter
och annorlunda personer och företeelser.
Såklart jag skämtat om bögar också.
Men jag har alltid varit trygg i mig själv och det jag står för.
Tycker det är oerhört tragiskt med folk som inte kan visa sin sexuella läggning utan att onda människor 
inte tillåter det.
Men människan har alltid varit en ond varelse och kommer alltid vara det.
Kyrkan och religion är farligare än att folk skämtar om bögar och lesbiska.
Kyrkan och religion är ren och skär ondska.
Men det ursäktar inte att du och jag måste respektera 
folks sexuella läggning. 
Vi har kommit långt det ska vi skryta om.
Och vi har långt kvar.
Men vi kan väl ta det lite lugnt och förklara för 
alla vad vi vill.
En del har lite svårt och vi måste ha med dom på tåget.
Ibland ska det slås på trumman lite väl högt i onödan.
*********
Seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!