måndag 28 augusti 2017

Svensk politik

Oj vad det händer mycket inom svensk politik just nu.
Och alla som är ointresserade är nog lite intresserade just nu.
Det är svart mot vitt hela tiden.
För eller emot.
Vi mot dom.
Vänster mot höger.
Tok rasister eller extrem vänster.
Du måste hamna i ett av dessa fack annars så fungerar det inte.
Alla som är emot något är automatiskt för något annat.
Kan jag kräva hårdare tag mot brottslighet utan att vara Moderat
eller Sverigedemokrat?
Kan jag kräva att vi ska utvisa alla som begår grova brott
som söker uppehållstillstånd här utan att vara ett troll?
Finns det något parti för mig idag som gör det jag önskar?
Kan man kräva inga vinster i välfärden utan att vara vänsterpartist?
Kan man kräva att lands byggden måste leva utan att krama Annie Lööf?
Det finns massor av frågor som sliter oss åt olika håll.
Vilka ska jag rösta på 2018?
Det är just nu inte så mycket man gillar utan dom flesta
verkar dra sig mot det dom avskyr eller till och med hatar.
Man avskyr vad sina egna håller på med så mycket att man dras till dom andra.
Sällan har väl folk bytt parti så mycket som nu?
Ditt parti sviker dig.
Jag kommer missnöjes rösta så mycket är säkert.

Tycker synd om Anna Kindberg Batra men hon klev in i
dödsskuggans dal så fort hon tog över efter Reinfeldt.
-Öppna era hjärtan var mening tillsammans med
- Stockholmare är smartare än lantis.
Det räcker för att aldrig kunna bli något annat än en parentes.
Mona Sahlin fick mängder med chanser och AKB bara en i stort sett.
Moderaterna är körda ett bra tag framöver.
Dom behöver hitta något väldigt nytt och fräscht.
Hoppas på en kvinna med massor av nytänk och som vågar
säga och tycka det dom flesta svenskar vill.
Vi vill få lugn och ro och lite svenskhet i Sverige.
Lagom ni vet.

*************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!