torsdag 9 november 2017

Hoppas det inte är sant

Hur arg kan man bli?
Hur trött på hela skiten får man bli?
Det går rykten om att allas vår Lotta är den utpekade Sr-profilen.
Är det sant så dör jag!
Jag vill verkligen inte att det är sant!
Det är ju en galjons figur för en hel rörelse.
Det är ju femismens och många andras landsfader.
Gud för en del!
För en hel rörelse.
#MeToo får en pungspark kan man säga.
Fattas bara att Mark och Jonas kliver fram också.
Tänkte skriva att det är som att påven ligger med smågrabbar
men det är ju antagligen sant så det går ju inte.
Vart är vi på väg med hela mänskligheten?
Den är ju Titanic sen länge.
Men vi skyndar verkligen på.
Annars blev det tystare nu i och med Leif Östling och hans mundiarré.
Det är ju en helt annan historia men vi orkar ju bara följa en sak i taget.
Återigen visar alt som händer att det ligger i vår arvsmassa att
tycka,tänka och att prata.
Ingen handling därefter.
Vi kommer om ett år att fortsätta i samma spår.
Detta är glömt och alla tycker synd om en gärningsmannen igen.

Hur mycket ondska kommer inte nästa års valdebatt ha med sig?

Sen finns det dom som säger att i Sverige händer inget.
Och fortsätter med Trump historier som dom värsta.
Jag skiter fullständigt i Trump för han påverkar inte mitt liv.
Det gör våldtäkter, rån, mord, MeToo, skolan, vården,
och framför allt brott och straff.
Men det tystas ner av makthavarna hela tiden eller i alla fall
bagatelliseras så att det inte hörs i debatten tillräckligt.

Vi måste sluta hylla oss själva och hånskratta åt idiotiska amerikaner.
Vi är fan inte bättre än dom.
Dom hycklar inte lika mycket som vi i alla fall.

Vi ska ändra ett beteende på männen!
Jag vill det också.
Ska vi kanske börja med dom som är längst ifrån rätt beteende?
Jag vet inte!
Nu har ju massor lättat på sina hjärtan och det är bra.
Väldigt bra.
Frågan är bara om Bråvalla festivalen slipper våldtäkter nästa år?
Kanske år  2029?
Säg det till alla framtida offer.
Men jag vågar ju som alla inte peka med pinne åt fel håll.
För då kommer vågen!
Fortsätt prata det fungerar ju.
Sverige har ju blivit lugnare och bättre dom senaste åren.
Nån säger sitt ner i båten.
Jag kommer då inte göra det.
Var inte rädd säger kändisar i gated communities.
Jag är bra mycket räddare nu än när jag var liten.
Är du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!