onsdag 29 november 2017

Tankar

Jag gillar att ibland väcka tankar både hos mig själv och andra.
Jag ställer frågor eller kommenterar saker för att jag vill vara på den ”andra sidan”.
Nu blev jag intresserad av det som alla skriver om dagligen just nu.
Är det synd om oss i västvärlden?
När jag ser och hör folk i min närhet så uppfattar jag att det mesta av dåliga saker är självförvållade.
Är det så synd som det vill låta om svenska kvinnor t.ex.?
Vad kan vi som varje individ göra annorlunda?
Ska vi skylla på omständigheter vi inte kan styra?
Varför inte bry sig om det vi kan styra eller ändra på?
När killar beter sig macho så är det ju många kvinnor som dras till dom.
Läs en kontakt annons t.ex.
Söker en man ingen pojke.
Hår på bröstet och muskler lite av en bad boy.
Eller ta hur många som söker sig till rena brottslingar.
Är det synd om dessa kvinnor?
Var ligger det egna ansvaret?
Jag har pratat med gott om kvinnor som inte någonsin drabbats av dessa hemskheter.
Varför råkar vissa ut värre än andra?
Varför äter vi fler depressiva läkemedel än någonsin
men är lyckligare än någonsin?
Går vi och tycker synd om oss själva?
Vi lever i en narcissistisk tidsera där jaget går före laget.
Vad betyder det?
Är det därför vi är mer blödiga och tycker vi drabbats än någonsin?
Tjejer som blir våldtagna tycker jag oerhört synd om.
Men jag måste ändå ställa frågan om alla kan råka så illa ut?
Eller är det vissa som jämt råkar illa ut?
Spelar sviniga män ut dessa svaga kvinnor?

Det är inte lätt att vara vare sig man eller kvinna idag.
Kvinnor ska självklart inte behöva stå ut med saker som inte män behöver.
Men i denna lättkränkta tillvaro vi lever i så måste jag ändå ställa frågan.
Är det så jävla synd om oss?

Vi män ska självklart göra en pudel över det vi gör.
Men det vi inte gör då?
Jag upplever att det är så många "prinsessan på ärten" kvinnor därute
som jag bara vägrar tycka synd om.
Mitt tycka synd om konto räcker inte för er.
Det räcker bara till alla mobbade barn i skolan eller fysiskt våldtagna
framför allt kvinnor som får stå ut med att feminismen inte når fram till er.

Det finns alltid grader i helvetet.
Man ska inte göra en bagatell över en tjej med bara bröst på en bilverkstad
men herregud kan vi inte istället hylla den vackra kvinnan som finns i alla tjejer?

Sen finns det tusen saker att säga om alla dessa Victoria Secret kvinnor
där utseende idealet kanske ska göras med återhållsamt?
Säger inte burka men att spela på sitt utseende är väl
en liten slev av amerikansk vapen lobby propaganda?

Ställer du fram godisskålen så kommer till slut någon att antingen fråga
om dom får ta eller bara ta.
Det handlar om värderingar du har från familj och härkomst.

Jag fäller en tår igen för den grupp våldtagna kvinnan i Fittja inte för att
Sanna Kallur kom på efter en stund att hon nog har blivit tafsad på.
Varför ingen media bevakning om detta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!