måndag 13 november 2017

Trött och arg

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/hur-mycket-skall-v%C3%A5ra-poliser-t%C3%A5la-1.4794926

Läs gärna och tänk efter om detta är det Sverige du vill leva i.
Vad är det som har skapat detta?
Har du och jag bidragit till det?
Om det är vad vi önskar så har vi ju nått vårt mål.
Men för mig är detta inte det land jag vill leva i.
Jag är både vansinnig och ledsen över detta.
Detta sysslar våra makthavare med.
Är de inte dags att vi visar vårt missnöje på något sätt?
Alla behöver inte visa så mycket men på något sätt.
Varför fick USA en galen president?
Varför röstade engelsmännen för Brexit?
Spelar det någon roll att dom röstade lite galet?
Resultatet blir ju att folk vaknar upp och inser att så här kan vi ju inte fortsätta.
#MeToo är ju ett utmärkt och bra exempel på när det har gått för långt.
När makten får smaka på det dom har orsakat.
Vi måste göra samma sak med politiken.
Jag säger inte att du ska rösta på SD men jag säger att du kan inte rösta på
dom som lovar höjt barnbidrag eller vill ha höjd flygskatt.
Vi måste få fram makthavare som inte bara vill ha makt.
Utan faktiskt göra något.
Jag är så himla trött på prat så jag kollar runt lite just nu.
Ska bland annat läsa på vad Medborglig samling är för några.
Och snälla ni, ni får inte gå på "rasistkortet" så fort någon ger kritik
på det som är svårt att prata om.
Lyssna inte heller på vem som säger saker och ting
utan vad personen verkligen säger.
När Hanif säger en sak så tänk inte på att han har en svans av brunskjortor
som en del påstår.
Utan vad han säger.
Jag hejar inte på Katerina Janouch utan jag lyssnar på vad hon säger.
Är hon rasist? Snälla visa ett enda inlägg från henne som visar det.
Alice Teodurescou är hon rasist eller SD företrädare?
Nej det är hon verkligen inte.
Sakine är enligt vissa vänstersympatisörer en hus-blatte.
Hur kan man komma undan med det?
Tänk om det fria ordet verkligen kunde få vara fritt i vårt land.

Jag fattar inte varför våra poliser blir så misshandlade av makten!
För eller senare får någon nog och går bananas.
Jag skulle sympatisera med den handlingen.
Nog är nog för eller senare.
Vad skulle du känna om ditt barn mobbas dagligen och dina lärare skiter i vilket?
Trött på att vända andra kinden till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!