onsdag 15 november 2017

Lite tankar idag

Vad pratar ni om på era arbetsplatser?
Är det något positivt alls?

Känns som om det bara är skit överallt.
Ändå är mitt eget liv ganska bra nu.
Så när jag kryper in i min egen bubbla så är det ganska få moln på himlen.
Men så fort man kollar sociala medier så är det mest trista saker.
Ja det finns ju gott om selfies och bilder på mat.
Jag kommer knappt ihåg hur ni ser ut eller vad ni äter.
Förr  när man tog kort så fick man höra att en bild är mycket
roligare om det är en person med på bilden.
Nu önskar man att det fanns något annat än en person på bilden.
Jag har folk i mitt flöde som lägger ut en selfie i stort sett varje dag.
Jag undrar ju så klart varför.
Jag lägger ju också ut bild på mig själv då och då men varje dag?

Det känns idag som om det blir allt mer av vi mot dom känslor i samhället.
Ändå vill ingen erkänna sina egna fel och brister.
Vi har till och med demokrati bekymmer i Sverige 2017.
Hur kan det komma sig?

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-sluta-f%C3%B6rst%C3%B6ra-mitt-sverige-1.3941190

Nästa år kommer antagligen bli ett hemskt år med val och allt.
Alla tycker olika men får vi det?
Jag kommer i alla fall fortsätta avsky allt vad religion står för.
Och tycka att vi måste få lag och ordning i Sverige.
Samt att förstå att alla kan inte få hjälp av Sverige i Sverige.
Vi måste välja bland en massa saker.
Vi kan inte få allt.
Tycker du att det är viktigare med immigrationen än skolan eller vården?
Ja då är det så.
Eller tycker du vi måste få bukt med alla våldtäkter och hederskultur?
Ja då är det så.
Du kan inte få allt.
Vi måste välja mellan tåg som aldrig kommer i tid eller demokratiarbete på Gazaremsan.
Vi kan ju inte använda pengar vi inte har.

Vi måste väl också börja ställa krav.
Både på oss själva och på vår omgivning.
Varför ska samhället sköta allt?

Jag vill ha lite eget värderingsarbete vid frukostbordet
Skaffa inga barn eller hundar om du inte har tid för dom.

Skaffa lite sunt förnuft för i helvete!
Jag blir mörkrädd när en del diskuterar här på jobbet.
Jag går emot allt och alla vid våra diskussioner.
Det måste komma ett slut på den narcisism som pågår i Sverige 2017


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!