onsdag 7 februari 2018

Båt-tur till Hoj-X


Helgen som var åkte jag och en kompis till Helsingfors
för att få lite inspiration till våren och längta till mc-säsongen.
Att åka en 40-timmars kryssning till Helsingfors är nog inte min grej.
Försökte få lite party stämning i mig men jag har nog gjort mitt på dessa båtar.
Ganska dyrt på dessa båtar hjälper ju inte precis.
Drinkarna är väl det som jag upplever som billiga.





















Mojito Royal
Tax-free är inte billigt.
Parfym t.ex. är ju mycket billigare på nätet.
Godis är billigare på Willy´s.
Ölen som dom säljer är ju öl som jag inte gillar.
Blev några flaskor vin som kändes billigare än i Sverige.

Hoj-X är den stora mc-mässan i Helsingfors.
En sak jag la märke till direkt var att inställningen till vackra kvinnor i
utställnings-montrarna var på en annan nivå.
Pratade med en som sa att vi är inte lika skitnödiga som svenskarna.
En tjej sa att hon bara tyckte det var kul.
Såg inga problem med det.


















Hittade ingen ny intressant mc som jag skulle vilja ha.
Det roligaste var utställnings hojarna där en del var riktigt snygga.




 






























Annars var ju vädret lite bistert och Helsingfors fick nog inte visa sin bästa sida.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!