tisdag 27 februari 2018

Konstig händelse

Igår morse var jag med om något konstigt.
Vakande 05:30 klädde på mig och gick ut med hunden om vanligt.
Kommer ner till sjön som heter Lötsjön i Sundbyberg.
En bil kör upp på trottoaren framför mig.
En silver färgad Mercedes av kupé modell.
Ur kliver en mörk person som bär en liten väska i handen...
Han går ner till sjön dom cirka 15 metrarna.
Han tar ut något ur väskan ochvänder sig om.
Han ser då mig och vänder tillbaka och går jättesakta framåt.
Jag svänger och går åt andra hållet men då har jag fattat misstankar.
Jag går sakta med vridet huvud så jag ser allting som händer.
Han vankar fram och tillbaka hela tiden.
Ur bilen kliver föraren ut.
Han går fram till den andra mannen och dom pratar och pekar på mig.
Jag ökar då takten litegrann för här anar jag oråd.
Den andra mannen går tillbaka till bilen.
Den första mannen tar upp något ur väskan slänger det i sjön.
Det plumsar till i sjön.
Sen tar han fram en sak till och kastar den också i sjön.
Sen går han tillbaka till bilen och dom åker iväg.
Vad var det han kastade?
Två saker ur en necessär liknande väska?
Jag ringde polisens tips telefon direkt när jag kom hem.
Nu får vi se vadsom händer.

Under dagen ringde en polis och intervjuade mig om varenda detalj.
Han pressade mig att jag skulle säga att det var en pistol jag såg kastas i vattnet.
Men det ville jag inte för jag såg inte exakt vad det var han kastade i vattnet.

To be continued?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!