måndag 26 februari 2018

Mitt finger

Mitt finger är lite snett.
Var ute och gick med hunden då jag 
helt plötsligt såg mina fötter upp mot himlen.
Jag hade vurpat!
Det gjorde lire ont i handen.
Men eftersom jag hade vantar så såg jag inget.
När jag kom till jobbet så fastnade jag i en hylla
och då såg jag att fingret var draget ur led.
Nästan rakt ut ( är det 90 grader?).
Efter ha gått tejpad några dagar så tycker
alla i min omgivning att jag ska göra ett besök 
hos svensk sjukvård.
Har hört att det är toppklass på den.
Så nu sitter jag på Haga närakut vid Karolinska Sjukhuset och väntar.
Den första inskrivningen gick på 15 minuter så det är ok så långt.

Nu har det gått 1 timme och inget händer.
Ingen är här.
Ingen läkare ingenting!
Efter ungefär 2 timmar så händer plötsligt allting 
efter varandra i ett.
Först in till 2 studentläkare samt 1 riktig läkare.
Alla klämmer och känner.
Sen till röntgen och bilder.
Det hände på mindre än 15 minuter.
Nu är jag tillbaka där allt började.
Får se hur länge det tar den här gången.

Inne igen!
Totalt 3 Tim 20 min hittills!
18 % batteri kvar i telefonen! 
Mycket surf på sjukhus blir det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!