torsdag 3 maj 2018

Dumhet har ingen ände

https://sv.stories.newsner.com/familj/mamma-lamnade-sitt-barn-ensam-vid-bassangen-fick-livraddas-av-personal-2-ganger/

Hur dum eller korkad kan en människa vara?
Att den här personen går på gator och torg är en gåta för mig
Hen ska ju direkt omyndigförklaras utan möjlighet till friskrivning.
Vart är vi på väg i Sverige/Världen?
Alltså kan inte någon bara uppfinna ett virus som sakta tar död på hela mänskligheten!
Jag har gett upp hoppet.
Ska jag tycka synd om någon så ska det vara med eftertanke.
Inte kan jag tycka synd om idioter?
Jag överdriver ju förstås med att all borde dö.
Men tanken slår mig dagligen.

Varför låter vi saker som dessa hända utan konsekvenser?
Kan vi bara sluta vända andra kinden till?
Ge mig lite ansvar.
Sluta sitta under korkeken och lukta på blommorna Moder Svea!
Vakna innan det händer dig eller ditt barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!