tisdag 15 maj 2018

Kallprat

Nonsenskonversation är inte min starka sida.
- Jag ser att du har pannbiff i matlådan idag!
- Har du röd tröja idag?
- Jag såg att du cyklade till jobbet idag.
Förlåt mig men jag har inte den kompetensen för den här typen av samtal.
Särskilt inte med människor jag inte umgås med.
Eller knappt gillar för den delen.
Säg något intelligent för en gång skull eller något provocerande.
- Hur kunde du välja att ta bilen när miljön är så skitig?
- Du passar inte i rödtröja!
- Jag älskar pannbiff ska vi byta? Du får min lax istället?

Varför har vi så svårt att ge varandra beröm eller kritik t.ex.
Ska det vara så svårt att säga vilken fin skjorta du har idag eller något sånt?
Där är jag kompetent tycker jag (självbilden kan ju vara åt helvete!).
Men jag kommenterar ofta folks utseende positivt tycker jag.
I dessa lätt-kränkta svenska tider är det svårare än någonsin med detta.
Och då har jag inte ens nämnt folks kroppsdelar.
Tänk om jag ser ett par vältränade ben eller en fin mage?
KROPPSFIXERDADE -MANSGRIS!!!!!

Ska vi inte göra så att folk mår bättre?
Eller blir motiverade att träna mer eller göra sig mera nöjda?

En sak jag säger ibland när folk är snygga är att fråga om dom ska på anställningsintervju.
Då går det upp ett ljus om att det är en komplimang.

Men nu gled jag från ämnet.
Jag skulle vilja säga bara att jag måste vara i rätt sällskap och
i ett visst tillstånd för att klara av prat som inte ger mig ett skit.
Säg något provocerande!
Våga säg vad du tycker!
Jag älskar inte alla (inte ens nära,snarare en uns av hat).
MEN jag respekterar alla och låter dom tycka tänka vad dom vill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!