torsdag 6 december 2018

Begåvningsreserven

I morgon åker jag till Berlin för lite bärs och fotboll.
Jag behöver det just nu.
På jobbet är det tungt med mycket och göra samt så många nötter
som tror att det bara är dom som finns på den här planeten.

Jag kan sammanfatta folket runt mig med en film titel


























Det är mycket som snurrar i hjärnan just nu.
Världen är på väg att haverera och alla inklusive mig själv
tittar bara i spegeln och konstaterar att allt är bra.
På lördag och söndag är det tydligen demonstrationer vid Mynttorget i Gamla Stan
Egentligen borde man vara där.
Detta vansinne håller inte.

Miljön dör och ingen bryr sig.
Ålarna hotas och ingen fiskare bryr sig.
Alla tänker på plånboken för i morgon
-90 talisterna som jobbar med genusfrågor kommer att få lite frågor
när det drar ihop sig till egna vuxna barn.
Jag vet att dom både kan och ska skylla på generationen före.
Det har alla gjort.
Men sådan här "rörelse" har ju inte funnits sen flower power tror jag.
Ensamkommande och herr gårman skyltar är viktigare än masskjutningar.
Knytblus viktigare än våldtäkt.
Offertkofta viktigare än bilbränder.
En nazzeoverall farligare än IS-krigare (f-låt återvändare)

Min dotter ska bli lärare inom några år.
Stackars sate hon vet inte vad som väntar därute.
- Hallå din hora varför får inte jag bättre betyg?

Jag skriver och tycker liknande saker varenda vecka.
Men det är en sorts tömning som bara måste göras.
Snart kan det bli en Falling Down när allt bara känns att det är nog nu.
Det kanske är värt ett fängelsestraff?

Sen sitter PK och undrar vad som hände!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!