onsdag 19 december 2018

Jullov

Det börjar närma sig långledighet.
Jag behöver det.
Mitt psyke behöver det verkligen.
Jag är så trött på så många människor på den här planeten.
Det har varit ett mörkt år för mänskligheten.
Kan det vara så att människans IQ börjar minska?
I alla fall vår empati förrutom där samvetet sätter in.
Ser vi ett ut märglat/dött barn så vaknar vi till en stund.
Vi vaknar ännu kortare tid när vi ser djurplågeri.
Varfrö tar vi inte bättre hand om dom som är mest oskyldiga av alla.?
Nämligen djuren!

Höll på att hamna i handgemäng i går för att jag tyckte en hundägare var
totalt dum i hela huvudet när han lät sin hund gå lös överallt och frös och var rädd.
Vi var ett hårstrå i från våldsamheter.
Och jag var tokarg så jag vet hur det hade gått!
Men jag vill inte slå första slaget.
Viktigt att inte använda våld för mig.

Sen tycker jag att hela världen är totalt galen.
Med alla galna ledare överallt som inte tar viktiga saker på allvar.
Är vi närmare ett storskaligt krig idag eller inte?
Troligtvis inte.
Men allt skit som händer i Sverige?
Varför vill ingen ta tag i det?
Hur länge ska detta hålla på?
Vem behöver dö eller bli våldtagen för att en del som bestämmer ska vakna?

Jag försöker provocera fram reaktioner på olika forum i olika medier men det
händer väldigt lite.
Varför får ingen ta konsekvensen av sitt handlande?

Nu ska det snart bli oerhört skönt att checka ut litegrann.
Blir nog bara lite twitter en gång om dagen under julen nu.
så lite som möjligt i alla fall.
Ska försöka se lite film och läsa en bok istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!