lördag 15 december 2018

Jag tycker detta är fel!

Facket ska tydligen bestämma vad som är rätt och fel.
Ska verkligen facket ge mig rätt värderingar efter deras mått?
Vilka får jag då rösta på?
Har verkligen vänsterpartiet rätt värderingar?
Deras smutsiga historia är preskiberat sedan när då?
När blir SD rumsrena i så fall?
Facket ska väl företräda arbetstagaren mot arbetsgivaren?
Ska verkligen facket syssla med politik?
Jag tycker detta är så fel det kan bli.
Var är demokratin i detta fallet?
Jag har sedan länge nobbat facket för jag tycker dom är korrupta redan före.
Jag skulle säga åt alla att gå ur facket för dom har spelat ut sin roll.
Det finns bra lagar för arbetstagaren.
Tycker man kan se till att fackavgiften gick till t.ex. advokatarvode för
den anställde när det blir schism med arbetsgivaren
Se till att lagarna skruvas åt och efterföljs
Det är bara makten facket vill åt.
Och svindyra resor och konferenser som det försnillas pengar på.
Varfrö ska facket ha fjällstugor och annat?
Dina pengar!

Jag röstar än så länge inte på SD men jag respekterar folkets vilja
Vi ska respektera andra religioner som kommer med sjuka värderingar
och tvingas leva med det men demokratiskt valda partier ska inte få finnas

Lägg ner facket nu!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!