onsdag 12 december 2018

Julfest på KI

Bjuda till själv och känna tillhörelse heter det väl?
Det blir inte roligare än man gör sig.

Vi hade julfest på jobbet igår.
Det blev bordsplacering a´la lottning.
Jag hamnade med 3 kineser som bara pratade med varandra.
2 stycken (belgare och nya zeeländare) som pratade forskning
på blixtsnabb engelska samt två tysta damer som jag inte har
något som helst gemensamt med.
Där satt jag och väntade på att få ta mat.
Det tog tid.
Man skulle vänta på att en viss låt spelades för att inte alla skulle
ta mat samtidigt.
Det tog tid.......
Hade tappat all energi när jag åt och jag känner verkligen
att på min arbetsplats så är jag väldigt ensam.
Jag gillar knappt någon och då blir det ju svårt.
Dom är väl trevliga allihop i stort sett men jag som har
så svårt för ordet trevligt lyckas inte bringa någon energi.
Jag måste helt enkelt ha kul med folk som jag inte skulle umgås
med på fritiden överhuvud taget.

Man måste ju bjuda till!
Japp det måste man men det måste ju finnas energi annars så tar den slut.
Jag frågade lite dit och datt men det blev knäpptyst vid vårt bord efter
typ två meningar.
Det var många som tyckte den här festen var jättekul och det är toppen för dom.

Jag satt där och längtade till Champions Leauge fotbollen på TV.
Och när min buss kom vid 20-tiden så var det med lättnad jag gick hem.
Det var nog min sista julfest på KI!

Var festen rolig?
Nej den var trevlig!
Alltså ett dåligt betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!