fredag 8 mars 2019

Är det värt det?

Om jag skulle ta någon på bar gärning vad skulle jag göra då?
Vad är en gärning värt att betala ett straff för?
Om du ser djurplågeri eller person-rån ingriper du då?
Eller våldtäkt eller något annat?
Jag blir rädd för mina egna tankar när jag tänker på detta.
Jag vill verkligen inte veta hur jag skulle reagera.

Läste nyss på Facebook om ett par poliser som hittade en ihoptejpad tax
nerslängd i ett dike.
Om jag skulle se detta när det händer vad skulle jag göra då?
Min rädsla över mitt eget hat och ilska gror allt starkare mot allt hemskt
som vi människor håller på med.
Jag är en väldigt arg person numera
Och jag blir bara argare.
Jag känner mig som Michael Douglas i Falling Down.
För eller senare så brister det.
Undrar om jag får tillbringa tid på sjukhus eller i fängelse då?
Jag känner bara att jag tar och betalar det priset.
Det är värt 12 år på Kumla fängelset.

Ett ungdomsgäng rånar smågrabbar och tjejer vid Alviks t-bana i Stockholm
och ingen gör något!
Undrar varför?
Jag vill tro att jag skulle spänna blicken i en av förövarna och följa efter
och ta han när han är ensam.
Och göra vadå?
Vågar inte tänka på det.

Jag är jävlig arg och förbannad på alla onda människor därute.
Framför allt djurplågare.
Skulle jag se någon göra något mot ett försvarslöst djur så skulle
jag tro att jag ingriper med mer våld än vad som behövs.

Men jag hoppas att det aldrig händer men då klarar ju sig ett svin ett tag till.

Så mycket ondska därute som finns mitt i bland oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!