fredag 15 mars 2019

How was your week?

Mötte en amerikansk tjej på jobbet som ställde frågan
- How was your week?

Jag svarade ganska bra.
Jag sover gott om nätterna!

Trots att Harry kräktes inatt.


























Harry mår alltid bra!
Nästan!
Annars har väl veckan varit som många andra.
På det personliga planet bra men Sverige/världen lite annat än bra.

Det pratas ju IS-terrorister som vill hem.
Hur kan SVT och andra medier uttrycka ordet "Återvändare" i detta sammanhang?
Jag kräks på PK-media sen lång tid tillbaka det vet ni ju.
Men varje vecka så läser jag
"Botten är nådd"
Och då säger jag bara nej det är den  inte alls det.
För vi når botten när vi börjar resan uppåt igen.
Och det kommer att dröja.
Det lovar jag.
Det här (polariserade) samhället kommer pågå tills någon har "vunnit".
Tills alla är på samma sida.

När vi tar historier som dessa på allvar och agerar



























Men som sagt det kommer att dröja.
Så länge våra medier trummar in i våra huvuden att det är synd om alla
så kommer det att fortsätta.
Vi måste bara sluta tänka med hjärtat och låta hjärnan ta över.

När tsunamin gick i Thailand så var det en förälder som var tvungen att
välja vilket barn som den skulle rädda (myt eller inte vad spelar det för roll?)
Ett barn kunde räddas punkt slut!
Vilket väljer man? 
Så klart man inte väljer men om man kan eller är tvungen då?

Ett Yasidiskt barn eller ett barn till en massmördare?
Hypotetiskt javisst.
Varför styr media bort våra hjärtan från Yasidiska barn eller Yemenitiska barn till
IS-terroristers barn?
Vad är deras agenda?
Sluta nu ni förstår precis vad jag menar!
Aftonbladet har en agenda som inte speglar det den stora massan av folket vill.
Media vill fostra oss rätt och så har det alltid varit.
När folks åsikter går åt andra hållet så sägs det fula ordet populist.

När Reinfeldt sa orden "öppna era hjärtan" visste han på vilken kran han öppnade?
Och sen då?
Fredrik har stor del i det delade Sverige idag 2019!

Jag kommer alltid tycka synd om dom som är MEST oskyldiga.
Det går att ranka dom.

1. Djuren  Dom som är mest oskyldiga
2. Barn till oskyldiga vuxna
3. Barn till skyldiga vuxna

Svårare än så är det inte.
När vi såg ett barn sköljas upp på en strand i Grekland så brast det för många
Men allt som vi inte ser när vi äter Taco framför tv.n skiter vi i.
Vi ska alltid heja på någon när vi ställer saker emot varandra.
Det kan vi väl göra vid ALLA tillfällen i så fall.

Det snackas slöjförbud i Sverige.
Tänk på den kvinnan i Iran som fick 38 års fängelse och 141 pisk rapp.
Och ni vill låta barn ha slöja!
Eller bli extremister i en farlig religion?

Jag har alltid sagt att det är inte individens fel att samhället ser ut som det gör.
Vare sig du är ensamkommande eller vit-heterosexuell-medelålders-man.
Det är dom som har makten som är dom onda.
Och media har alldeles för stor makt.
Dom kan få folk att ta livet av sig. 
(jag avskyr Aftonbladet för det)
Dom kan få folk att tänka kärleksfullt om mördare (SVT - ni vet vad jag menar)

Är det verkligen Fake News som är det farligaste?
När dom "erkända medierna" sätter igång drevet så är vi chanslösa.

Jag är så arg så att jag kokar över den flathet som pågår i världens underbaraste land

Rånvåg mot yngre i Stockholm just nu.
Gäsp!
Botten är inte nådd.
Rätt barn måste råka illa ut innan någon vaknar tror jag.
Kanske en rånvåg mot Södermalm skulle hjälpa?
Innan en sjukdom är botad så drabbas oskyldiga offer.
Så har det väl alltid varit?

Twitter kommer under lång tid framåt vara en toalett för folks åsikter.
Skiten måste ut!
Kanske kommer det ändras vid nästa val?
Vi hade ju chansen nu en botten var inte nådd.

Förresten så kom jag ju av mig.
Hur har min vecka varit?
Jo tack bra!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!