fredag 22 mars 2019

KD

Kristdemokraterna tar steget över till den mörka sidan!
Eller är det den mörka sidan?
För min del är vänsterrörelsen ännu mörkare!
När accepteras /förlåts ett partis historia?
Socialdemokraterna är ju förlåtna eller är dom inte det?
Har dom fått "sona" för sina brott?
Vänsterpartiet är förlåtna i alla fall.
Trots att dom fortfarande flirtar med kommunismen.

Det är väntat att alla resterande i 7-klövern går bananas när Ebba går
ut på djupare/grumligare vatten.
Jag är försiktigt nyfiken även om jag aldrig skulle kunna tänka mig rösta
på ett parti med religion i namnet.
Jag gillar ju Ebba (och Jonas också för den delen) men för den sakens skull
inte sympatisera med dom.
Vi behöver starka partiledare som "kör sitt race".
Att vi behöver Annie Lööf eller Stefan eller Jan Björklund är ju ett stort NEJ.
Betong politiker som bara tänker på makt och inte vad folket vill är ju en skymf.
Lyssna på folket annars så lyssnar folket på populister eller andra "friska fläktar".

Jag vill se förändringar i Sverige!
Stora förändringar!
Vilket Sverige vill vi ha i framtiden?
Välfärden vill ju ALLA ha kvar.
Hur höger eller vänster vi än är.
Tror jag ska tilläggas.
Men vilka ska få ta del av den?
På vilka grunder?
Vilka motkrav ska ställas på ALLA medborgare/ välfärdsmottagare?
Vi ska inte särbehandla folk som inte behöver det.
Jag betalar gärna skatt (emotsats till Mona Sahlin skrikande sossar).
Men jag vill att mina skattepengar behandlas med silkesvantar på alla plan.

Tillbaka till Ebba.
Ebba måste vara lite våghalsig.
Vad är hennes alternativ?
Hon vill ju ta väljare av SD inget annat tror jag.
M och KD måste ta väljare av Jimmie om inte SD ska växa vidare till 7-klöverns fasa.
För inte tror jag vare sig S eller L eller C orkar/kan/vill göra det.

Våga prata om sakfrågan någon gång är mitt råd till ALLA partier!
Gör ni det så försvinner SD fortare än helgerna tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!