onsdag 27 mars 2019

Frågor

Hej Örjan Ramberg!
Måste börja med att fråga hur du kände det när Fredrik Virtanen blev jagad av drevet?
Eller Timell? Kronér?
Och dom verkade ju oskyldiga. Eller är det allihop förresten,
Men är du oskyldig?
Känner du att drevet har fått vittring?

Alla ni som är ”kompisar” till Örjan.
Hur mår ni idag?
Känner ni starkt för Örjan?

Ska jag med min lilla åsiktsblogg skriva sånt här?
Så klart jag ska.
Det är min rätt att uttrycka mina åsikter om hemska saker som görs av hemska män.

Morgan ”sheriffen” Johansson (S) svingar med stora
svärdet nu och säger åt ALLA svenska män att skärpa till sig. 
ALLA män stelnar av fasa nu!
Och nu har ju Morgan Alling satt ner foten också.
(stelnar av skräck).
Snart kommer väl Jerzy ut och säger något om vård m.m.?

Men det stinkande byltet på Dramaten fattar ingenting,
Ni har ju bara kört #Metoo ett bra tag nu.
Ni är väl medbrottslingar eller?

Men Örjan ta nu och svara nu på lite tittarbrev.
Hur i hela helvetet kunde du förstöra en människas liv?
Ansvarstagande?
Tänk om alla som kände till detta gjort något?
Tänk om alla misshandlade kvinnor någon gång 
får leva i trygghet.
Det är #Metoo på riktigt.

Bra dokumentär av SVT.
Som vanligt ska tillägas.
Låt vargarna yla längs fram i  drevet.
Jag har inga tårar över till dig Örjan. 
Får man skriva namnet Aftonbladet?
Eller skyddar ni någonting?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!