onsdag 17 juli 2019

Furudal

Läser som sagt en bok av Göran Rosenberg.
I boken berättar han om en plats i Dalarna.
Som jag har en relation till.
Furudal!
Utanför Rättvik och man kommer väl fram till
Orsa och Mora om man fortsätter förbi?
Det är varje sommar ett ishockey läger i Furudal.
Alla som spelat ishockey känner nog till Furudal.

Jag tillbringade två eller tre tillfällen i Furudal.
Hemma hos Porsklintarna.
Två bröder vars föräldrar hade/har ett ställe där.
Det var magiska tillfällen.
Två av dom med min dotter.
Hon berättade om ett minne därifrån om en otroligt varm sommardag där hon sprang i pyjamas hela dagen utan att borsta tänderna.
Mitt i natten tog vi bilen till badet för ett nattbad.
Vi spelade Risk och drack öl hela veckan på nätterna.
På dagarna var det barnen för hela slanten.
Fiskade, lekte, bada m.m.
Min dotter skrattade konstant i en vecka
Det var pappor och barn.
Flickvänner och fruar var bannlysta.
Det var Jari, Cribba, Micke, Göran, Stefan, Elin, Michelle, Sandra, och jag.
(Kan missat någon)

Sedan var det en vecka med bara grabbar.
Då var Rudy och Nisse med.
Rudy vilken pajas!
Det var hemma hos Porsklint i Furudal.
Vilket minne för livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!