tisdag 9 juli 2019

Hipp hipp hurraaa

Jag fyller år idag!
Ännu en bitter födelsedag.
Jag har varit bitter över den här dagen så länge jag minns.
Har ALDRIG haft en bra födelsedag.
Jag har haft några trevliga.
Men aldrig haft en BRA/ROLIG födelsedag.

Min dotter ska bjuda mig på restaurang idag och det är jag så glad över.
Hon har verkligen försökt flera gånger.
Men hon är ju min dotter.
Så jag har inga krav på henne.
Hon är ju ändå världens bästa dotter.
Finns ingen på jordklotet som jag avgudar som hon.
Tack för att du finns.

Det är hemskt att fylla år den 9:e Juli.
Ingen är hemma.
Ingen som är hemma vill komma på besök.
En av mina bästa vänner från förr (Vi kan kalla honom Kenta)
har aldrig uppvaktat mig eller kommit på min födelsedag.
(vi umgås inte längre sedan en 3-4 år)
Jag har ofta bjudit över folk på tårta m.m. men ingen har kommit.

Inte ens mina föräldrar har kommit emellanåt.
Min pappa har nog varit och firat mig på min födelsedag efter jag fyllt 12 år
ungefär 10 gånger och jag är nu 55 år. Så jag gissar att han har struntat i min dag 30 gånger
Jag är oerhört bitter över min födelsedag men jag mår inte längre illa över det.
Skakar av mig den här dagen som en vanlig dag.

Min sambo ger mig alltid fina presenter och det gör mig glad
Men min dotter lyfter dagen litegrann mer än andra.

Så grattis till mig på min dag.
Hipp Hipp.
(deprimerad och likgiltig)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!