fredag 26 juni 2020

Hemester

Går på tre veckors semester idag.
Ska bli skönt.
3 Veckor utan twitter blir nog nyttigt för mig.
Blir bara mer och mer arg när jag kollar alla tweets.

3 veckor utan att bli upprörd på mina arbetskollegor är också skönt.
Att ha en kvinnlig chef som öppet mer eller mindre säger att hon avskyr män
är inte enkelt att jobba med.
Eller att ha en kollega som öppet säger att hon avskyr sitt jobb och vill inget hellre
än att komma härifrån. Utan att leta nytt alltså.
Blir lite konstigt över det.

Hörde igår ett rykte om att Elon Musk lagt ett bud på Facebook
enbart för att lägga ner det.
Det kan han få Nobels fredspris tycker jag.
Snacka om förändring i folks liv utan Facebook?
Hur skulle ditt liv förändras?

Ska läsa lite böcker och lyssna på poddar samt se lite film nu.
Lyssnade på Greta Thunbergs sommarprat.
Det var jätteintressant att höra.
Och jag tror verkligen att hon har rätt.
Men hur vi kommer att få ett renare jordklot är jag mer än någonsin
övertygad om att den enda vägen är att vi blir färre på planeten.
Att vi måste skapa en politik som bygger på att kvinnor föder färre barn.
Så vi i Sverige kan väl börja med att ta bort/minska barnbidraget t.ex.
Kanske ta bort det helt efter ett barn?
Hur kan folk vara miljökämpar och skaffa fler barn?
Det är väl enkel matematik att ju fler människor på planeten desto
större miljöavtryck på planeten?

Att Corona kom och gav oss andrum i miljöförstöringen visar väl det?

Satan va vackert Sverige är just nu!
Får era barnbarn´s barn se det?

Det ska bli skönt att lämna Stockholm och åka upp till skogen i Dalarna.
Slippa alla vänsterfascister som förstör vårt land.
Jag kräks mer än någonsin på alla PK-människor.
Det ska bi skönt att slippa nyhetsflödet i våra fake-news kanaler.
Jag tycker verkligen att SVT nyheter och Expressen tappat fotfästet med verkligheten.
Dom andra har jag redan givit upp trovärdigheten för.
Idag måste man verkligen läsa massor av media kanaler för att få en bild av sanningen.
Till och med utländska medier.
Men det blir lite blandning där man till och med måste kolla in diverse (rasistiska) obskyra sidor.

Trump har väldigt lite men dock lite rätt.

Nu åker jag till lite fästingar och mygg.
Dom är i alla fall ärliga!
Ha en skön sommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!