tisdag 1 september 2020

Det mörknar allt mer

Då är vi igång igen efter semestern! Eller förresten? Nä det är ju som vanligt.

Har fått ett nytt gränssnitt för bloggen. Och konservativ som jag är så gillar jag det inte alls.

Tycker det är krångligare att göra inlägg. 

Men jag fortsätter att tänka och tycka när jag är motiverad.

Twitter tar allt mer tid. Även fast jag snudd på avskyr det.

På twitter så skriks det och lyssnas oerhört lite.


Är det barnsjukdomarna med social medier som gör planeten så ond?

Det kanske går över när vi lärt oss hantera det?


Vi i Sverige har ju alltid tyckt att vi är lite finare än alla andra.

När ska det upphöra?

Svensk media och elit är ute på hal is med sina översittarfasoner.

Jag tycker verkligen illa om den "kulturella makten".

Jag hoppas att det kan bli en form av revolution där.

Tänk om ni (okey jag också) kunde använda mer hjärna och mindre hjärta?

Vore det inte bättre? Varför är vi så svaga för vad hjärtat tycker?

Det ska vara hårt eller mjukt numera.

Vad är lösningen? 

Vi tror att lösningen på problemet med invandringen är en nolltolerans eller alla med asylskäl.

Problemet är väl inte invandringen överhuvudtaget?

Det är väl segregation och integration som är problemet?

Vi har verkligen plats för invandrare och flyktingar. Men kanske inte just nu?

MEN kan vi integrera dom i vårt samhälle?

Vi har ju misslyckats sedan finnarna och chilenerna kom.

Och dom kom ju inte att ”ta över städer”.


Lösningen med kriminaliteten är ju svårare.

Såklart skolan och högre straff är ett verktyg.

Men när ska familjen ta mer ansvar? Varför ska allt vara samhällets fel?

Jag är glad att jag växte upp på 60/70 talet.

Hoppas min dotter tänker sig för innan hon skaffar barn.

Hur kan folk så enkelt skaffa barn 2020?


P.s. Har du förresten hört Kaj Linna sommar i P1?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!