fredag 19 februari 2021

Fredag

Fredag igen! Veckorna går väldigt fort och livet gör detsamma. Mitt liv liknar väl Sveriges hälsotillstånd ungefär. Vi mår ganska bra förutom en del skavanker som bör åtgärdas omgående för att det inte ska bli så jobbigt att det blir ohållbart.

Sverigedemokraterna delar vårt land i två jättestora delar. Det är vad folk verkar tro i alla fall. Nazist eller kommunist ungefär eller? Jag är fast övertygad om att det är "enklare" än så. Jag är helt säker på att egentligen handlar ingenting om SD. Utan det är sakfrågor som ska lösas så försvinner SD av sig självt. Jag tror helt enkelt inte SD finns om typ 10 år. OM vi sköter våra kort rätt. Men det är ju mycket viktigare att skrika nazist eller fascist. Jag har diskussioner både här och där men får inga svar på mina frågor. Utan Jimmie och hans hejdukar ska sättas dit till varje pris. Om en sjukdom ska behandlas ska inte symptomen kollas upp då? Hur mår Sverige enligt dig? Gnäller vi för mycket? Är det för mycket snack om säkerhet och trygghet? Vi som är så måna av hur andra ha det har ibland väldigt svårt att omsätta det i åsikter och tankar om andra i deras specifika situationer. Du som bor i Bromma eller Lidingö kan du verkligen förstå hur folk som blir utsatta för kriminalitet dagligen? Jag är helt övertygad om att Miljöpartisterna på Södermalm i Stockholm inte vill eller kan förstå hur folket i Hallonbergen eller Husby har det. För det brinner inga bilar på Södermalm. Samma sak med miljöfrågorna. Egentligen är ju MP den störtsta faran för svensk politik för dom har ju makt.

Min bil är på verkstad sedan några dagar tillbaka. Jag vill ha tillbaka den idag. Nä jag gnäller nog för mycket men jag lever ett väldigt privilegierat liv och vill gärna att fler får det. Men vi kan inte rädda alla! Jag vill fokusera på kvinnor i tredje världen. Och ska vi inte ta emot dessa utan samma som idag så måste ju integrationen fungera. Det fungerar verkligen inte idag. Segregationen är snart körd så den måste vi agera mot nu. Men vill verkligen Annie Lööf bo i Husby? För det är exakt vad det handlar om. 

Ja lite kommunism måste vi nog ha. Om det är vad skolan och äldreomsorgen handlar om. Sjukvården också kanske. Detta håller ju inte i alla fall.  Ska vi verkligen segregera barn och gamla samt sjuka också?

Nä nu ska jag ut på twitter och veva lite......trevlig helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!