fredag 26 februari 2021

Fredagstankar

Fredag igen. Vad finns det att prata om just nu. Väntar på en operationstid för min tum-bas artros. Det ska bli skönt att slippa den gnagande värken som finns där 24 -timmar om dygnet. Det gör inte panik ont men det finns där konstant. Hoppas inte motorcykelsäsongen blir lidande allt för mycket.

Min kollega på jobbet har sagt upp sig nu.Efter många års våndan. Trodde det skulle komma mycket tidigare än så här. Men tiden var väl mogen nu? Men lite konstigt eftersom våra förutsättningar för jobbet var bättre än någonsin ur hennes perspektiv tror jag. Varje gång vi har mailat så har det uttryckts att detta är perfekt. Men hon ska ju må bra det är ju viktigast. Det finns oerhört mycket att säga om detta men jag låter det kallna först innan jag uttrycker mina känslor och åsikter om detta.

Varmaste februari dagen i historien! Efter en oerhört snörik period. Snacka om att polariseringen kommer att öka i vårt land och i vår värld nu. Greta och Greta-hatarna får saker på sina kvarnar just nu. Även om jag nog i smyg är delvis ja just det delvis är på Greta´s sida. Läs igen nu. Delvis!

Undrar om det blir någon fotboll på plats i år? Köpt årskort igen i alla fall.

I dessa tider så lider djuren väldigt mycket. Som vanligt känner jag inte jättestarkt för mänskligheten. Vår egoistiska destruktiva sida ger jag inte mycket för. Men djuren känner jag oerhörd sympati för. Varje månad så ger jag olika organisationer som skyddar/hjälper djur pengar. Tyvärr så känns det som ett bottenlöst hål att kasta pengar i. Vi förstör verkligen vår planet varje dag mer och mer. Det är ju oundvikligt att det kommer att sluta med en katastrof. Människan behöver att bli steril ett tag. Typ 2-3 generationer i alla fall. Tänk va bra om inga barn föddes på 10-15 år? Kanske räcker med 5 år?

Frågar du dig någon gång vad du gör på den här planeten? Eller vad du gör med ditt enda liv? Tänker du någon gång på vad du vill sitta och tänka på när du är gammal? För mig handlar det om en bucket-list som snart är tom. Vad gör man då? Vad finns det kvar att göra?

Tänk nu på djuren när du fått din lön istället för att oroa dig för hur nästa ICA reklam ska vara? Skänk en slant till ett hjälplöst djur istället för en människa som inte fyller något som helst syfte för ekosystemet. Tänk nu på varför DU ska sätta ett barn till den här världen. 

Var nu inte så jävla egoistisk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!