fredag 12 februari 2021

Fredag.....igen

Fredag igen. Veckorna går otroligt fort tycker jag. Februari snart slut. Jag mår fysiskt ganska bra förutom att jag väntar på en tid för operation av min hand. Artros i tummen som skaver jättemycket. Så det gör ont dagligen numera. Mentalt är det mycket jobbigare. Jobbet är stendött och jag sitter av tid bara just nu. Finns inget som helst vettigt att göra på jobbet. Som tur är så jobbar jag inte heltid. 

Ska åka till verkstaden med bilen nu efter jobbet. Den blev påkörd när det stod parkerad så nu får vi se vad dom gör med den. Ska bli spännande.

Annars är ju allt som vanligt överallt numera. Våldsbrotten fortsätter. Äldrevården krackelerar. Skolan blir sämre. Elbrist. Politiker som inte lyssnar på folket. Det är inte mycket positivt just nu.

Jag har också märkt av och hamnat i debatter om narkotika. Framför allt Cannabis som en högljudd del vill legalisera i Sverige. För att dom bort det kriminella inslaget i det. Samt att få bra produkter så att folk inte dör. Men herregud vilka nötter (tycker jag). Är vi svenskar mogna att ta egna beslut om vi ska knarka eller inte? Vi klarar ju inte av systembolaget ens. Undrar om det är samma människor som hatar sms-lån som vill legalisera knarket? Vi svenskar har blivit uppfostrade att samhället ska ta han dom oss på ALLA sätt. Vi ska inte ta eget ansvar i någonting numera. ALLA skyller på samhället och då ska vi helt plötsligt legalisera Cannabis.

Jag tror det här kan hända om vi låter Cannabis säljas i Sverige.

- Staten sätter en hög skatt så många köper vid sidan om (köper svart)

- MÅNGA fler börja använda Cannabis

-Skolbarn blir drabbade både i skolan och på fritiden

- Trafiken blir livsfarlig (mer än idag eftersom en pårökt är svårare att se än en full).

Och massor av andra saker kommer att hända. Det bevisas ju att fler och fler drogrelaterade händelser förekommer i Sverige. 

Vi kan ju inte ens ta hand om barn eller djur numera! Ska Sverige göra ett första steg mot förändring är jag övertygad om att det egna ansvaret måste öka. Och SAMHÄLLET måste vara tydliga med konsekvenser av en individs handlande. Jag tror att världen kommer dit efter det reningsbad jorden håller på med just nu. Och det kommer att pågå i minst 50 år till.


Finns det inget positivt? I mina ögon nej det finns inte det. Så varför leta? Efter regn kommer solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!