onsdag 10 mars 2021

En onsdag

Onsdag och min sista arbetsdag på plats för den här veckan. Jobbar hemma resten av veckan. Min kollega har slutat nu och det känns lite annorlunda. Det finns jättemycket att säga om det men jag återkommer när saker har landat och svalnat av lite. Man ska vara positiv (vilket inte är enkelt med min personlighet jämnt). Men jag har ändå märkt att jag börjar acceptera folk mer och mer. (med undantag av vissa kriminella element i världen samt folk utan empati för andra arter). Jag får nu lite mer att göra vilket känns bra och det blir mer motiverande att inte behöva lita på vad andra gör och inte gör. Samt att jag vet när jag kan slappna av ordentligt.

Jag mår lite bättre just nu än för några veckor sedan. Våren är på väg. Snart kan jag åka motorcykel och vara ute mer och mer. Längtar till första dagen då man kommer ut på landet och kan ta av sig skor och strumpor för att gå barfota på gräsmattan. En underbara känsla.

Harry är på bättringsvägen nu. Han hade ätit något som gjort honom magsjuk. Fortfarande lite lös i magen men han börjar bli pigg. Jag älskar verkligen min hund fastän han kostar oss stora pengar. Tänk på det om du funderar på att skaffa hund. Det är väldigt dyrt.

Såg lite av Sverige Möts på tv igår. Sverige har himla stora problem nu eftersom ingen lyssnar och alla pratar. Och då får vi knappast förändringar? Varför flyttar folk från problemområden? Den frågan ställer sig många. Men är det inte så enkelt som att säga Trygghet? Min gamla bostad ligger i Hallonbergen. Alla jag känner flyttade därifrån på grund av samma orsak. Trygghet. Trygghet i skolan och på fritiden. Trygghet i att våga gå ensam hem på kvällar och nätter. Trygghet i att slippa få inbrott i bilen eller källarförrådet. Trygghet i att våga släppa ut barnen att leka. Kan nu alla som avskyr SD t.ex. fixa trygghet i samhället så är jag (ganska) säker på att det blir bättre. Kolla igenom flödena på sociala medier. Det handlar ju mest om samma sak. Trygghet. Ge folk det överallt så har vi ju skapat en förutsättning i alla fall.

Annie skoätaren Lööf ska alltså nu samarbeta med vänstern. Jag har sagt det länge nu. Sverige kommer inte att förändras utan det kommer att förvärras innan det blir bättre. Spännande och se vad som händer med skolan. Ska Annie släppa till där också? Falskare politiker var det länge sedan jag så?

Så nu är det minifredag......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!