tisdag 6 april 2021

Ärkebiskop

Jag skickade just ett mail till Sveriges ärkebiskop. Blir spännande och se om hon svarar.



Hej!


Jag tycker det är tragiskt att du upplever att du har en "hatstorm" emot dig.
Det är det absolut första jag tänker.
Det är riktigt illa att en del inte kan hålla nivån på diskussioner på en bra nivå.
Hatet ska inte vinna i någonting.
Du ska också kunna uttrycka dig om saker och ting i vårt samhälle.
När det gäller kärlek är jag helt klart på din sida.

Men nu kommer problemet.
Du måste börja förstå folks desperation efter förändring av det som pågår.
Samhället håller på att slitas isär av all polarisering som pågår.
Men det är inte många som diskuterar sakfrågorna.
Vi måste få ordning och reda i Sverige.
Det är mycket vi måste jobba med så vi måste inge hopp till folk.
Att integrationen inte fungerar är väl vi alla överens om?
Att kriminalitet, skola, vård och omsorg inte fungerar är väl också en sak som måste åtgärdas.
Vi har en överbelastning av saker som invandringen är ett resultat av.
Jag är för invandring ska jag poängtera. Vi behöver den och världen behöver den.
Dock är jag inte alls säker på att vår invandring fungerar idag.
T.ex. var är kvinnorna och barnen?

Men nu tillbaka till twitterstormen.
När du upplevs försvara islamismen så väcker det tankar hos folk som inte alla håller med om.
Du måste vara försiktig i dina uttalanden om islam.
Det är ingen religion som väldigt många förknippar med fred och demokrati.
Fungerar ens islam med demokrati.
Folk är (med rätta?) rädda för vad islamismen gör i världen.

Svenska språket är ju ett sätt att integrera folk.
Varför ska Svenska kyrkan bromsa det?
Är det inte bra att vi kan kommunicera?
Rasismen minskar ju om man kan prata.   
           
Tycker som sagt synd om dig när du upplever hat. Men lös sakfrågorna så får vi ett bättre Sverige med mycket omtanke och kärlek.
Precis som det fanns för en tid sedan. 

Ha en fin dag


p.s. Själv gick jag ur Svenska kyrkan när en våldtäkt i Bjästa försvarades/gömdes av prästen.              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!