måndag 19 april 2021

Sexarbete

Har lyssnat och läst om sexarbete senaste veckan.
Och det pågår ju just nu en debatt åt ett enda håll just nu.
Och det är för mig ingen enkel sak.
Eller är det så? Höj straffen för sexköp till fängelse så löses allt.
Varför är vägen för ett brott höjda straff men inte andra brott?
När debatten förs så är det en sida som får utrymme bara.

Tänk om vi nu får bort allt sexarbete via hårdare lagstiftning.
Har vi löst allt då eller?
Vad blir följdeffekten? Får vi fler våldtäkter? 
Var hamnar torskarna då? Slutar alla sexsugna män att tråna efter sex då?
Trafficking är hemskt och ska bekämpas.
Kvinnor ska få total jämlikhet och skyddas på alla sätt.
Men frågan om sexarbete är mer komplex än så.
I Nangijala lever vi i total samsyn med varandra.
Men vi måste tänka längre än så.
Trafficking pågår inte bara inom prostitution.

När bara en sida får prata och bygga det mesta på känslor och andra saker blir det inte bra. 
Gör en ordentlig forskning inom området. 
En oberoende forskning. 

Män är svin! Man kan inte köpa en annans kropp. 
Vad tänker du på om din dotter blir sexarbetare? 
För mig är det oerhört konstiga frågor att ställa. 
Nej män är lika lite som islamister eller Aikare en grupp där alla är likadana.
Köper du en tjänst eller en kropp?
Min dotter gör sina egna val. Paradise Hotell är lika mycket skit för mig. 
Snorta kokain på krogen eller låta en kille bjuda på drinkar för sex. 
Eller om hon har gruppsex likadant. Hennes liv! 
Jag gillar det inte men återigen hennes liv!

Jag vill att du någon gång kan tänka ur andra människors synvinkel! 
Varför kan vissa tänka sig rösta på SD, testa hasch, köra för fort, m.m.?
Vi kan nog inte utrota dessa äckliga män som köper sex så länge någon säljer det under bordet.
Kan vi göra något bättre?

Vi svenskar är inte bäst i världen på allt med moral att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!