tisdag 20 april 2021

Män som hatar kvinnor

Män hatar kvinnor! Män våldtar! Män slåss! Män mördar! Män män män män osv. Ja alla män är svin. Jag är en medelålders-vit-hetero man. Jag är det största svinet av dom alla. Så mig är det fritt fram att hata sönder och samman. Jag är sandsäcken som tål allt och reser mig igen. Är män en av få förklaringar där ordet "samhället" inte kan skyllas på? Tja kanske vissa män kan använda den termen. Nu ska vi inte dela upp gruppen män för det får man inte, utan antingen alla män eller inte. Så antingen avrättas alla män eller ingen. 

Tänk om detta grupptänk kan delas upp i mindre grupper? Men det kan/får man ju inte.

Att jag är en privilegierad person slår jag fast alla dar i veckan.Jag är högst upp i kedjan. Det håller jag med om. Och jag kan ta mig tusan be om ursäkt för det också. Trots att jag inte valt detta. Jag har råkat hamna där jag är tack vare mina föräldrar. Men ska jag kämpa för att ta mig neråt i kedjan? Jag ska bidra till att skapa en bättre värld för kvinnorna. Hur gör jag det? Jag ska tydligen inte vara den mansgris jag är. För det är ju många som har sagt det till mig? Nej tyvärr har jag inte det. Uppfostra ditt barn att bli jämlikt? Jag var hemma med mitt barn på heltid i drygt 7 månader och min sambo i 6 månader. Min dotter har alltid fått totalt fria händer att göra det hon vill. Jag har haft kvinnliga chefer större delen av mitt arbetsverksamma liv. Det har gått jättebra. Jag har haft fler kvinnor runt mig som har varit totalt jämlika med mig. Så mitt eget patriarkat har jag svårt att se. Jag kan med rent samvete säga att jag inte har kladdat eller tafsat på en enda kvinna i mitt liv. 

Så att jag ska bli hatad har jag lite svårt att förstå. 

Kvinnorna i vårt land kommer allt närmare jämlikhet i Sverige. Kommer vi nå total jämlikhet när integrationen inte fungerar? När kvinnor och män ska separeras på grund av religiösa skäl? Rätten att klä sig som jag vill blandas med hijab, blir det svårigheter med det? Hjälper det med en högre straffskala? Fotbojor? Anmälningsplikt VARJE dag? Blodprov mot droger? Vittnesskydd? Dolda vittnen? 

Det pratas och pratas och som vanligt så är avsändarens identitet viktigare än vad som sägs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!