fredag 16 april 2021

Mörkret

Fredag kväll!
Ensam på landet med hunden.
Nu kunde jag om jag farit onykter varit så där kreativ i hjärnan som jag kan vara framför öppna spisen.
Men under dessa pandemi tider så är inte allt som det brukar.
Jag dricker oftare men mindre.
Så totalt sett är jag nyktrare nu än före pandemin.

Tv-tips: Se Succesion på HBO. Hatade den först men nu är den så bra

Att fundera nykter är på ett sätt svårare än full. För det blir mera fritt när man är onykter.

Vet du om någon känner dig på riktigt? Alltså hela du?
Med alla skavanker och fel?
Jag vet att ingen känner mig i alla fall.
Mörkret inom mig kan ingen veta. Och kommer aldrig att få ta del av. Jag gillar inte ens mig själv emellanåt. Men vem ska jag prata med? Vem är den perfekta lyssnaren? 

Har du hört podden Det Skaver?
Hörde nä dom pratade om Paolo Roberto gate.
Att så mycket hat har så många lyssnare är konstigt?
Men en del hat accepteras. Och jag har så många frågor som skulle bemötas med patriarkala blablabla.
Jag har ingen rätt att ställa dessa frågor.
Så jag får vänta tills en kvinna ställer dom frågorna.

Att höga straff och bunta ihop grupper går bra ibland men ibland inte?

Succesion är en serie där ALLA är onda! Så bra!
Människan i ett nötskal.

Jag har mått sämre än vad jag gör nu men mörkret kommer allt närmare och jag faller just nu. Vet inte hur jag ska ta mig ut? Jo det kanske jag vet men blir det bättre eller sämre?

The Office herregud va rolig den är!

Integration är inte rasism! Ge mig en bra integration!
Sluta tjafsa SD nu! Lös sakfrågorna! Är ni mer rädda för SD än en våldtäkt kvinnor? Rån? Mord? Skolan? 

Jag kan inte hålla mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!