onsdag 26 maj 2021

Sista kvällen

Sista kvällen med gips på bra länge hoppas jag.
Oerhört tråkigt liv jag har just nu.
Men vem är det synd om?

Idag har det regnat mer än på bra länge.
Och jag har hund!
Var inte avundsjuk.

Ska få min första spruta på fredag.
Ska jag göra ett inlägg om det?
Nej!

Tog du en selfie på dig själv idag?
Snälla kan inte folk sluta med det otyget?
Jag fattar inte varför folk måste få den tillfredsställelsen?
Så ofta!
Jag tycker det är ett stort samhällsproblem faktiskt eftersom det skapad ett enormt stort ego av det.
Jaget är större än laget. Varför?
Sällan har så många önskat bli älskade av okända människor
Jag vägrar gilla selfies som inte är tagna med bakgrunden som det viktiga i bilden.
Det kan ju vara roligare att se Eiffeltornet med en person framför det i bilden.
Så snälla köp en selfiepinne i alla fall.

En annan sak är om du tycker personen är ful varför får du inte nämna det då? 
-Du är så vacker (kräver ju nästan 80 % av kvinnorna och 40% av männnen).
Men om jag inte tycker det då?
Varför ska jag vara tyst? Eller är min tystnad talande?
Kan vi få ett uppror mot selfies?

Lyssnar på poddar ganska ofta.
Lyssnade på DekonstruktivKritik med Aron Flam.
Det är något visst med pålästa intelligenta människor.
Lyssna med öppna öron och sinnen när den självutnämnda profeten Alexander Bard gästar. Synd att Aron inte får fråga mer bara.
Det är väldigt bra och underhållande.
Jag blir faktiskt frälst litegrann.
Sen lyssnar jag på samma podd med Bilan Osman som gäst.
Inte alls underhållande men väldigt intressant och givande.
Aron Flam är en bra intervjuare.

Jag/folk måste lära oss att lyssna på båda sidor av myntet annars så lär vi oss ingenting av historien alls.
Jag är höger men måste ta mig tid att lyssna vänster också.
Egentligen mer eftersom jag är färgad.

Sen måste folk sluta slänga med ordet rasist.
Sluta bara sluta OM det inte är det.
Jag kan vara kritisk mot en grupp utan att vara rasist.
Jag kan säga saker om din bakgrund utan att vara rasist.
Jag kan inte behandla dig utifrån din hudfärg.
Alla är inte rasister när dom är kritiker.
Sen kan andra än vita vara rasister. Glöm inte det.
Rasism hör inte hemma någonstans.

Nu ska jag sova en sista natt med gips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!