fredag 24 september 2021

Fredag

 Lönefredag!

Sitter och lyssnar på ett möte som handlar om datalagring. Roligaste man kan göra en fredag eftermiddag? Stängde av videon i all fall så ingen kan se att jag skiter fullständigt i vad som sägs. Det här mötet har ingenting med min tjänst att göra. Så snart stänger jag försiktigt ner och smyger i väg hemåt. 

I morgon ska solen lysa så jag ska nog ut på en av dom sista turerna med hojen för året i alla fall.

Söker med ljus och lykta efter dom små ljuspunkterna i livet. För livet är ganska tråkigt just nu. Men vadå bortskämt privilegierad medelålders (nästan inte medelålders längre) vit man ska ju hålla tyst!

Håller igång på Twitter. Här är några av mina senaste inlägg.

Motsatsen till yxhögern blir tandpetsvänstern?

Arbetstwitter: vad tycker ni om folk som har långt till jobbet? Ska dom behandlas annorlunda? Är det en ursäkt? Ska jag straffas för att ha nära till jobbet? #svpol #kollektivtrafik #pendla

Tänk att det fanns folk som tyckte hårdrock var farligt. Vad säger Sievert Öholm om alla rappare? #Dreelove #musik #rån #svpol

Vad vore @socialdemokrat  utan en hög arbetslöshet? Utan den försvinner ju väljarna. Vi med jobb måste rösta bort denna galenskap. #svpol #val2022

Mötet med Boisen och Chang är så tråkigt och uppförstorat. Riktigt tanig pratstund som SVT ordnat. Trodde Chang skulle vara mer pigg. Besviken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!