tisdag 7 september 2021

Vaccinpass

Ska vi ha vaccinpass i Sverige? En inte allt för enkel fråga att svara på tycker jag. Jag är tudelad. Men så mycket kan jag säga att jag stödjer forskningen i detta. Frågan är för stor för att personliga åsikter ska vara avgörande. Det finns så många vinklingar man kan göra. Personlig integritet m.m. är en viktig del. Men jag kommer nog ändå fram till att jag stödjer passet. Därför att varför ska den högljuda minoriteten bestämma över den vaccinerade majoriteten? Ska vi kunna återgå till en någorlunda tillvaro som innan pandemin så måste nog alla vaccinera sig (om forskningen säger det). Ska vi kunna resa till andra länder så krävs nog det så småningom? Och vi ska nog göra det som den större delen av världen gör tycker jag. Har aldrig stått bakom Sveriges corona strategi. 

Sen kan jag ju säga att varför ska jag bli stoppad av att en del inte vill vaccinera sig? Ska jag bli drabbad av att folk tänker på sin integritet? Min då? 

Om jag söker ett jobb där det krävs en viss klädsel eller andra saker så måste jag anpassa mig efter det. Vissa arbeten kräver drogtester och annat. Är inte det integritetskränkande? 

Jag kan förstå vissa delar av motståndet men ska vi kunna gå vidare så måste vi uppoffra oss så är det bara. Tänk på att om alla vaccinerar sig så kanske vi slipper pass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!