onsdag 22 september 2021

Tankar igen

Askungen skriker styvmödrarna! ASKUNGEN!!!!!!!!!! Kom hit nu!!!!!! ASKUNGEN! Ja det är jag som är askungen. Och alla galna kärringar på mitt jobb är styvmödrarna. Det skriks och gapas om hjälp den här minuten. Jag kräks på alla otacksamma kärringar här. Ja det är nästan bara kärringar som kräver hjälp NU. 

Men vem är jag och klaga? Har varit bortskämd länge nu så jag ska väl ta min beskärda del? Men jag tycker det är psykiskt påfrestande att vara kontorets slasktratt. Ska snart byts plats så det blir jobbigare att få tag på mig och det ser jag fram emot.

Harry får leva en månad i taget just nu. En spruta en gång i månaden för 700:- är det som vi försöker med nu. Får se hur länge det funkar.

Bouppteckningen efter min pappa som gick bort för snart ett år sedan börjar bli klar. Ett steg närmare att få bort människor i mitt liv som jag inte står ut med. Men jag gissar att jag får stå ut ett bra tag till. Varför kan inte folk ta hjälp med saker dom inte klarar av? Kan du inte skriva ett testamente så gör inte det!

Vi har en situation inom familjen som man inte får prata om. Många ömma tår. Men så mycket kan jag säga att det finns gott om folk som skriker och gapar över rättvisa och kriminalitet men så händer det dom själva och då blir det andra ljud i skällan. Då är man oskyldig även om det bevisats. Detta ska bli spännande att följa och jag vågar inte kritisera för då brister helvetets fördämningar och folk börjar verkligen ta avstånd mer än vad som redan sker. Jag vet ju inte ens själv hur jag ska reagera. Lagar och ens egna moral är inte alltid detsamma. Är det någonsin det?

Nu är det bara en dryg vecka kvar tills allt ska återgå. Och jag ska börja jobba fulltid. Undrar hur det blir?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!