tisdag 14 september 2021

Tankar en tisdag

Tänk om jag kunde spola fram bandet 10-15 år och fick se hur Sverige skulle bli? Vad kommer ut av denna samtid på jorden eller i Sverige? Vad väntar oss runt hörnet i våra livsöden? Vad får vi skörda av det vi sår? 

Vad krävs för att samhället ska förändras? Är det verkligen så farligt som en del (kanske inklusive mig själv) hävdar? Eller är det så lugnt och fint som andra hävdar? Vad är rätt och vad är fel? Ska jag verkligen ta till mig din verklighet? Vad i din historia är relevant för mig?

Jag har verkligen svårt för folk som bara pratar men aldrig lyssnar. Varför har jag bara sådana runt mig? Ja förutom mina restaurang-vänner förstås. Där råder det full lyssning från alla håll. Det är därför jag gillar att träffa dom. Vi går på olika restauranger varje gång och ingen får ha besökt stället innan. Det är jättekul.

Min mamma vill inte umgås med mig och min sambo längre. Undrar varför? i vår släkt råder det tystnadsplikt mot alla former av konflikter. Gnäll inför andra men säg aldrig vad som är felet. Så klart den uppfostran har givit resultat.

Snart (efter nästan 1 år) ska min pappa urnsättas. Och där har vi också en tyst konflikt också. Och vi har en arvstvist i uppåtgående också. En del tror att det är deras egna pengar någon försöker stjäla. Va synd att vi inte har fri arvsrätt i Sverige. Att man kan skriva bort anhöriga från arv. Det vore något. Mina pengar min vilja kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!