torsdag 17 mars 2022

Delar av mitt liv

Ibland så får jag flashbacks från olika delar av mitt liv. Det är minnen som är starkare än andra och jag vet inte varför dom dyker upp vid det tillfället dom gör det. Idag minns jag min tågluff sommaren 1990 med en oväntad person vid det tillfället. Jag åkte med en snubbe som vi kallade Sigge men som egentligen hette Greger. Han är tyvärr död idag efter att ha misshandlat sin kropp i många år i strävan efter mycket pengar som absolut störta och egentligen enda drivmedel. En snubbe med oerhört mycket integritet på många sätt. Hemlig som få andra. Tror det fanns en jättestor hund begraven i hans liv. Som tog slut på en toalett med miljoner på banken.

Men nu ska jag prata om vår resa som inleddes i Rättvik. På en midsommardag på en camping där ett gäng trötta midsommarfirare inte orkar prata om mycket. Men jag börjar prata om att jag skulle vilja tågluffa. Så Sigge sa att han kan dra med mig. Och det tog inte många minuter innan vi bestämde oss för att dra. Vi bestämde oss fort att vi skulle starta med Amsterdam. Så hem och packa och köpa interail kort. Ett natt- tåg senare så var vi i Amsterdam. När man är i den åldern vi var då så var inte arkitekturen den viktigaste saken när man reste då. Alkohol var väl den största ingrediensen. Vi hade bestämt oss för att prova lite hasch också. Efter att ha försökt spela coola så satt vi på hotellrummet med en haschkaka stor som en lite kexchoklad och rökte på. Jag mådde inte bra kan jag säga. Det snurrade friskt. Och hallucinerades mycket. Annars var det väl Red Light District för hela slanten. 4 dagar hårt festande sen blev det München och Rom (där folk försökte råna oss) innan vi kom till Brindisi i södra Italien där vi tog en färja till Grekland. 

Via lite buss och båt (där vi träffade två galna tjejer som hängde med oss under en vecka) så kom vi till Antiparos där vi hittade massa folk från Sverige. Bland annat mitt ex och hennes kille samt deras kompisar. Det blev blött och vilt därnere. Utan att gå in på detaljer så fick jag en fin hämnd på mitt ex som varit otrogen mot mig när vi var tillsammans tidigare. Det blev lite intriger där som det blir när människor spelar mot varandra. Sen åkte Sigge och jag vidare till Ios (en ö) där vi festade ännu hårdare. Efter 3 veckor kom vi till slut till resans höjdpunkt som var Korfu. Satan va kul vi hade. Det skapades så sjukt roliga minnen som jag inte kan delge för det blir inte lika roligt om man inte var med oss. Det var den ena galna grejen efter den andra. Fick stryk av grekiska dörrvakter bland annat!!!! Fick utnyttja mitt mest teatraliska sinne för att slippa ännu mer stryk. Träffade så mycket roligt folk och hade så kul. Sen bar det hemåt via ett par galna nätter i Frankfurt. 

Sigge och jag gillade nog aldrig riktigt varandra men vi hamnade i så roliga tillfällen och det bidrog nog till att vi umgicks så mycket. Både Sigge och jag var/är så speciella så det blev för mycket ibland. Men den resan skapade så mycket minnen så jag är så glad att få ha gjort den med Sigge.

Jag skulle kunna berätta andra saker om Sigge men då skulle du bara tänka 
- Det där kan bara inte vara sant!

Som sagt Tågluffen 1990 är en av mina roligaste resor som jag har gjort. Det finns knappt ett enda fotografi från den resan tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!