måndag 21 mars 2022

Hatade cyklister

Jag cyklar till jobbet varje dag! Jag cyklar mot rött dagligen. Jag hymlar inte med det. Men jag är också ingen trafikant som syns/hörs eller stör någon annan. Vare sig du är gångtrafikant, annan cyklist eller bilist eller annat så visar jag att ni får gå först och jag sedan. Jag har inga rättigheter i trafiken. Bara skyldigheter. I morse var det en cyklist som cyklade mot rött när en bil kom och den fortsatte att köra. Så cyklisten var nära och fick slänga sig åt sidan. Bara för att man inte kan visa hänsyn ens när man har rött! Jag tror att kvinnan (Det var en kvinna den här gången men män cyklar också lika svinigt) blev rädd och jag kunde inte hålla tyst så jag sa bara

- De är sådana som du som gör oss hatade!

Visa lite jävla hänsyn Sverige. Det går att leva med det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!