söndag 3 december 2023

Ens hälsa

Hur mycket ansvar ska du ha över din egen hälsa?
Vad gör du för att må bra?
Jag har hostat i 14 dagar nu och det går inte över.
Men jag jobbar och kämpar ändå.
Surast är att man inte får träna.
För jag får verkligen abstinens av att inte få träna.
Min sambo är också sjuk.
Men jag blir lite irriterad på henne för att hon fortsätter att röka även om hon är sjuk.
Jag har en gång i tiden varit rökare.
Men när jag var sjuk så var det första jag gjorde va att inte röka, dels smakade det skit men också att det tog längre tid att bli frisk. Min sambo har också diabetes. Och det här mig lite irriterad att hon inte tänker mer på din sjukdom och när hon blir förkyld så blir det så mycket värre för henne än för mig. Så jag undrar hur mycket eget ansvar man har över sin egen sjukdom.
Men nu hoppas jag att vi båda blir friska snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!