tisdag 5 december 2023

Leif Östling

En man som heter Leif Östling sa en gång en klassisk kommentar.

 - Va fan får jag för pengarna?

Tror framför allt han menar sina skattepengar. Jag har jobbat statligt i dryga 11 år nu och ställer exakt samma fråga som han gjorde. Och värre blir det. Gick från Karolinska Institutet till polisen och trodde det skulle vara annorlunda. Och det var det. Till det värre. Herregud vad mycket skattepengar som slängs i brunnen inom polisen. Allt från väldigt överbetalda poliser till den utrustning och fordon som det inte tas något som helst ansvar för. Mina (och dina) skattepengar bara försvinner ner i ett tomt svart hål. Och dom har mage och sitta och tycka/tänka om andra ställen i samhället som kostar skattepengar. Tror nog ändå inte jag är avundsjuk för dom är inte så lyckliga som man kan tro. Jag är nog lyckligare. Men skatt? Fråga aldrig vad du får för dina skattepengar. För du vill inte veta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!