fredag 23 februari 2024

En sorglig dag på KI/MEB

När detta skrivs så är jag fortfarande kvar på MEB. Medicinsk epidemiologi och biostatistik. En institution på Karolinska Institutet. Här jobbar en del kända professorer som ni kan ha sett på TV. Jag arbetar som vaktmästare på Intern Service här. Här har vi något en del kallar för "MEB-Spirit". Den är en slags anda som finns (påstår dom) bland forskare och andra. Vi inom administration ska tydligen vara med i den andan. Men det vill jag inte hålla med om. Jag sitter på min kammare och sköter mitt. Jag är ensam i min roll här och känner inte särskilt mycket delaktighet med dom som jag påstås tillhöra. Det är delvis på eget bevåg men det faller sig liksom naturligt eftersom ingen riktigt vet vad jag sysslar med. Så jag tänkte beskriva gårdagen för er. Den är på intet sätt en genomsnittlig dag men den visar ändå hur jag har det. Mina arbetsdagar bygger mycket på hur många som fysiskt är på plats. Det ska vara ungefär 250 personer här men efter pandemin så påstår jag att det är ungefär så här.

Måndag 150 personer

Tisdag   100 personer

Onsdag   40-50 personer

Torsdag  50-100 personer

Fredag   40-80 personer.

Detta är ingen ren fakta men en ungefärlig dramatisk uppskattning för att ni ska förstå hur få människor som faktiskt är på plats. Alla har inte en egen arbetsplats här men jag tippar på att vi har runt 100-120 rum. Men i en del rum så sitter det 3 - 4 personer. Min poäng är att det är väldigt tomt här 3 - 4 dagar i veckan.

Så idag gjorde jag följande

07:30 - 08:30 drack mitt morgon te och åt min macka. Kollade samtidigt på Fotbollsmorgon på You Tube

08:30 - 08:50 morgonkaffe med IT-support

08:50  Sorterade inkommande post

08:55 - 09:30 Läste inkommande mail och tittade efter ärenden i ärendehateringssystemet

09:30 - 10:00 ronderade i huset efter saker att göra

10:00 - 10:30 surfade på datorn

10:30 - 11:00 tog emot leveranser

11:00 - 12:15 lunch

12:15 - 13:00 läste lite mail och surfade

13:00 - 14:00 Öppnar vår reception och höll på med larmdatorn litegrann

14:00 - 14:40 Fika

14:40 - 15:00 kollar lite mail

15:00 - 15:30 surfar

15:30 Går hem

Min chef har ingen aning om hur min arbetsdag ser ut. Även dom dagar jag verkligen arbetar. Min chef är den absolut sämsta chef jag någonsin har haft. Vill inte skriva ut namnet men ni som vet,ni vet. Detta kan jag självklart inte publicera förrän tiden är rätt. Så det är därför ni läser detta nu och inte 1/6 -23 när detta skrevs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!