fredag 23 februari 2024

Fredag

Så nu är det slut mellan mig och KI. Det känns bra. Var på avtackning igår och upplevde att jag var saknad. Och det känns ju bra. Men lite konstigt faktiskt för det kändes när jag kom dit som om jag bara var borta tillfälligt och ska tillbaka dit så småningom. Min f.d. chef hade sagt upp sig och det var lite kaotiskt där, så det kändes sisådär. Skulle jag haft tålamod och stanna kvar? Svaret är ändå glasklart och det är NEJ. Jag är nöjd som gick vidare.

Nu väntar jag bara som ett ivrigt barn på julafton till den 22 Mars samt 31 Maj. Då slutar "ryggsäcken" på min arbetsplats och jag blir fri. Sitter bakbunden just nu för att jag vågar inte ta några initiativ. Vad jag än gör ifrågasätts och kommenteras samt ändras. Sen försöker han kratta en väg som jag inte vill gå. Så jag får helt enkelt hålla mig till tåls tills han slutar. 

I år har jag ingen flyg-skam alls. Ska flyga 3 gånger i år. till 3 olika destinationer. Det är något att se fram emot. Jag behöver lite drömmar just nu för livet är lite tråkigt. Har varit sjuk från och till sedan julafton. Har inte kunnat träna på en vecka nu och jag lider verkligen. Kan knappt gå förbi gymmet nu utan att känna vemod. Jag vill ju dit. Nu! Ska försöka cykla lite idag.

Det är ett politiskt maktspel på mitt jobb där dom kränkta står mot neandertalarna. Jag är neandertalare. Man vågar knappt öppna munnen och yttra sina åsikter om saker i samhället.

Detta kommer jag säkert skriva mer om....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!