tisdag 13 december 2011

Lura skjortan av samhället........

Jaha man skaffar sig ett läkarintyg
och blir sjukskriven med intyg på att man behöver
en assistent som tar hand om en.
Självklart kommer fusket som ett brev på posten.
Det kommer alltid finnas fuskare som utnyttjar systemet.
Det är det samhället vid skapat
och det har ju pågått sen jag var liten att det fuskades med alla bidrag.
Jag skrattar lite inombords när man ser en bild på någon
som sitter i rullstol och är på resa och festar som attan.
Alltså var är människors moral?
Skulle jag göra likadant om jag inte åkte fast?
Vem har inte dubbelmoral?
Straffet vs. Belöningen måste ju stå mot
varandra för at folk ska tycka att det inte är värt att fuska.
Jag kör för fort på vägen för att det är lungt och jag åker ju inte dit.
Trafiken speglar ganska bra vårt samhälle.
Okey böterna börjar ju verkligen bli höga men jag åker ju aldrig dit.
Fartkamerorna skapar ju bara en trafiksituation
som gör att när kamerorna försvinner så gasar jag på som f-n.
Och vart går gränsen för vår dubbelmoral?
Får man sno en penna eller ljuga om arbetstid för sin arbetsgivare?
Är det så att vissa "klarar ju av" om jag ljuger eller stjäl?
Människan är påhittig och försöker med det mesta vad det gäller att luras.
Så detta är något som jag tycker att man måste straffa hårt!
Och visa "vart skåpet ska stå"!!
********
Snälla Birro sluta nu! Vi vet att Italien är omtyckt av dig!
********
Tycker ändå det var synd att Chelsea vann mot City igår!
*******
...seeya....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!