torsdag 8 december 2011

Jobba vs. Leva

Jag har nu förstått att göra det bästa av situationen så det blir upp med hakan
och kämpa på! Jag letar vidare efter ett jobb jag kan/vill ha till pension.
Skulle om det gick gärna gå ner på deltid redan nu.
Jobba är ju ett otrevligt måste bara.
Ge mig en megastor tipsvinst så slutar jag jobba i morgon!
Slita ut sig på ett jobb är väl inget liv.
Jag skulle gärna sätta mig på en sandstrand
och bara njuta av solnedgången med en Bailey´s i handen.
Och molniga dagar ha en bra bok i handen.
Kanske en fotbollsresa då
och då till tyskland för en god pilsner med en korvbit till.
Jobba! Nej tack!
*************
Dagens länk:

http://www.youtube.com/watch?v=tt8d3Shlfrg&feature=related

Håller än...........

***********
Saab har inte tillverkat en bil på 8 månader!
Snart kommer ingen komma ihåg hur dom såg ut och då är det kanske okey att börja om eller?
***********
Min chef har en sån misslyckad frisyr så jag blir tårögd när jag ser honom.
Hans fru grät tydligen när hon "klippte" honom!
Grät av skratt eller?
***********
Jag har ju jobbat idag faktiskt.
Och det går ju helt okey men det är fortfarande bättre,skönare m.m. att vara ledig
Åt förresten en underbart god Lax på Restaurang Cremé i Glashuset vid Slussen.
********
Nu ska snöyran komma.......seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!