torsdag 8 mars 2012

Tänk på djuren!

Just nu känns bloggandet lite sisådär faktiskt.
*********
Vad har egentligen hänt?
Regeringen sa nej tack till mina tjänster eftersom jag tog för mycket betalt!
*********
Min fågel trillade av pinnen och dog härom dagen
Det var riktigt trist och att man kan fästa sig så vid en undulat är lite underligt.
Men jag har alltid tyckt mer synd om djur än människor
Och jag tycker det är konstigt att vi inte behandlar dom bättre än vad vi gör.
Varför gör vi inte det?
Allt liv på jorden borde vara lika värdigt.
Varför ska vi vara bättre?
Vi är ju bara en förökande kackerlacka som inte gör ett endaste gott på denna jord.
Vi är bara här för att förstöra jorden och gå under.
Antagligen kommer människor att hitta ett sätt att flytta till en annan planet som vi förstör igen och igen.
Varför ska känslan för en människa vara högre än en undulat eller en katt eller något annat djur?
Jag blir alltid mer sorgsen av att se en delfin lida eller en hemsk djurtransport än ett krig med massa döda i!
Det kan ske är fel på¨mig men vi lär oss aldrig av att bara döda och förstöra.
Och att tycka synd och tänka på alla döda och sörjande hjälper inte för vi gör likadant i morgon igen.
Jag vill ha ett bättre djurskydd nu!
*********
Skottlossning i Stockholm med kulor som flyger in på gym och viner runt på gator.
En tjej säger blir intervjuad av en reporter och säger.
- Polisen ska ta det lungt med skjutandet och inte bara tänka på sin säkerhet när dom skjuter!
Stor humor där!
Jag tycker samhället måste visa att vi inte tolererar detta. Rånar ni oss så skjuter vi er!
********
Breivik kan vara ute om 21 år!
Demokratins baksida!
Och definitivt ett resultat av vår (Norge´s) flata hantering av brottslighet.
Varför ska den killen någonsin komma ut?
Varför anser samhället att han ska vara förlåten efter 21 år?
********
AIK får en ny ordförande snart som varit med i Hells Angels.
Varför är det så svårt att förlåta när alla mördare,våldtäcksmän m.m. blir förlåtna blixtsnabbt i framför
allt media men även av samhället i övrigt?
Johan du är förlåten av mig! Ser fram emot samtal mellan Firman och Dig!
Tänk om Johan gör saker som inte accepteras av Firman?
*********
Min i-phone is killing me!
Seeya.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!