torsdag 3 oktober 2013

Nebo - Min bäste vän

Varje dag när jag kommer hem från jobbet så händer något.
Eller rättare sagt varje dag jag är på väg hem från jobbet så händer något.
Eller rättare sagt när jag är på jobbet så händer något.

Detta är en hyllning till min hund!

Finns det något bättre än att veta att någon längtar efter dig jämt?
Att någon älskar dig totalt kravlöst och nästan hur du än beter dig?

När jag kommer hem från jobbet
så står du där med ett stort leende och viftar på svansen
så det piskar i möbler och tapeter.
Det verkar som om du har stått där hela dagen och längtat efter just mig.
Jag tar inte av mig ytterkläder eller skor.
Jag packar inte upp matkassen med matvaror som smälter för varje sekund.
Jag kollar inte posten som ligger lite utspridd på golvet.
Nä det första jag gör är att bemöta den otroliga kärlek som jag möts av.

Jag sätter mig ner på golvet och får en tokslick mitt i ansiktet.
Som jag blir dyngsur av och luktar lite halvt om halvt skit-illa.
Och jag njuter av varenda slick.
Svansen går som en elvisp och leendet är såååååå stort.
Du lägger dig på rygg på golvet och vill bli kliad och självklart gör jag det.
Du myser och jag känner att det här, det är livet på sin absoluta topp.
Ja tillsammans med maten och fågelbajset på gräsmattorna förstås.
Eller ett jagande av en halvrutten pinne i parken.

När jag efter en stund inser att här blir vi sittande resten av dagen så
försöker jag resa på mig och tar av mig ytterkläderna.
För att sedan packa in den något för tinade maten in i kylen så
känner jag att min bäste vän följer varenda steg jag tar.

Han vill vara med mig hela tiden överallt så länge det finns
den minsta chansen till lite kärlek (eller mat).

Svansen går i ett.
Lek med mig!
Kela med mig!
Klia mig!
Var nära mig!

Självklart är jag det!

****************
När jag är på väg hem från jobbet så vet jag att min bäste vän ligger och myser
i något hörn i lägenheten och bara väntar......
Jag ler framför mig på bussen på tåget i bilen eller under visiret på motorcykeln.
Jag VET att det finns någon därhemma som älskar allt av mig.
*****************
När jag är på jobbet så tänker jag på min vän många gånger varje dag.
När det är trist, stressigt eller bara jobbigt så tar jag fram en stund med min vän
så ler jag igen.
Flera gånger om dagen så är min hund med mig......i mitt sinne.
****************
Jag tycker att det inte finns tillräckligt med superlativ över hur glad jag är över min bästa vän!
Han är bara den bästa!
Och jag har honom bara till låns.
Vi har nu fått beskedet om detta.
Det är därför jag skriver denna hyllning till honom.
Det kommer bli fler hyllningar var så säkra på det.




Hunden är människans bästa vän?
Ja min i alla fall!

Jag kommer gråta floder när det oundvikliga händer.
Och dom floderna är för dig!
Jag gråter i ren egoism.
För det är ju ditt välmående det handlar om.
Mår du bra så måste väl jag må bra!
Jag vill ju vara en djurvän!
Varje minne av dig är ett enda stort leende och glädjeämne.
T.o.m att plocka bajs eller när du spydde på våra mattor så
kändes allt bra för du var ju våran lilla bebis!

Varför?
Jag undrar bara varför måste detta hända oss?
Allt känns orättvist!
Så småningom så hoppas jag att alla får det bra.
Vi och du!

Det är inte över förrän den feta damen sjunger men hon verkar ta ton nu.......
Nu får du äta hur mycket godis och fågelbajs du vill.
Det är du värd.
En kort eller lång tid kvar?
Vi får se.............

Så länge
Seeya!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!