torsdag 5 mars 2015

Lön

Vad hände egentligen?
Blev jag lurad?
Klev ut från en löneförhandling och var nöjd!
Hur ofta händer det?
Fick dom andra mycket mer i höjning?
Hur blåst blev jag?
Den riktige cynikern i mig vaknade.
Tror ofta det finns något där bakom som inte sägs.
Hur tvättar jag bort den?

Men i alla fall så klev jag in till lönesamtal och fick höra
bara bra saker och en summa som ja ginge väntade mig.
Absolut inte väntade mig till och med.
Vad gör jag nu?

Jag råkade säga till en kollega att jag söker jobb.
Läckte hon det till chefen?
Eller är jag så här bra helt enkelt?
Många frågor men det skiter jag i.
Jag är just nu i detta nu nöjd med vad som hände.
Så jag får väl skita i resten.
För en gångs skull nöjd.
Inte med lönen men med höjningen.
**********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!